nalini68 prowadzi tutaj blog rowerowy

• Temperatura -7.0°C
  • Kalorie 1914kcal
Sobota, 26 stycznia 2013 | dodano: 26.01.2013

Trzy cele na dziś zrealizowane. Tąpadła,70km i test rękawic.Rekawice oceniam na 4+, na zjazdach trochę zmarzłem(może dlatego że na przełęczce je zdjąłem i robiłem foty). Jutro spróbuję bez ściągania.

Przełęcz zimą. © nalini68
Tędy przyjechałem. © nalini68
Nowe łapki. © nalini68

nalini68
| 19:23 niedziela, 27 stycznia 2013 | linkuj Rękawice jednopalcowe są dla mnie bardzo nieporęczne, dwie pary też czasem zakładam, ale to nie to. Mają być jedne, ale ciepłe, i te się prawie sprawdzają. Na zjazdach trzymam palce na klamkach(jeśli muszę)i właśnie wtedy marznę(jak wszyscy),kiedy mogę zaciskam na kierownicy i jest lepiej.To nie pierwsza zima, więc wiemy jak sobie radzić. Telefon mam pod kurtką, więc nie jest bryłą lodu. Dętkę zmieniałem przy-6C bez rękawic i dałem radę, rozgrzałem się przy pompowaniu. Kiedy mamy marznąć jak nie zima?
pioter50
| 05:42 niedziela, 27 stycznia 2013 | linkuj 70km w takich warunkach to już sporo.Przyzwyczaiłeś się już do zimy jak widzę i nie odpuszczasz.Znalazłeś się w pierwszej dziesiątce Bikestats. Gratuluję i życzę utrzymania pozycji.
Jeździłem zimą w różnych rękawicach.Mogę powiedzieć tylko, że na mrozy jedynie jednopalcowe się sprawdziły.Najlepiej założyć cienkie pięciopalcowe a na nie dopiero trochę większe, jednopalcowe.Kiedy chcesz zrobić fotkę, ściągasz tylko rękawiczki jednopalcowe.Aparat ma temperaturę prawie równą otoczeniu(na mrozie jest po prostu zimny jak bryła lodu) i jak go chwytasz gołą dłonią to masz miejscowe odmrożenia.Później taką dłoń trudno rozgrzać.Dlatego lepiej jest chwytać go w cienkich rękawiczkach.Podobnie, gdybyś musiał usuwać awarię roweru na mrozie.Poodmrażasz ręce.Z drugiej strony, te wszystkie regularne przemarznięcia dłoni i stóp odbiją się na starość.W przyszłości będą Cię boleć tak, że gazety w palce nie chwycisz.Wszystko ma swoją cenę :)